אודות

מי אני ?
קוראים לי רעיה. לאחר לימודים ועבודה באירופה, ושנים של מגורים במרכז אני גרה בפרדס חנה כרכור. נשואה ואמא לתאומות בתיכון ובן צעיר בבי"ס, שמלמדים אותי הרבה על הורות ומשפחה.
בחיי הפרטיים אני נהנית מאד מפעילות גופנית, מדיטציה ויוגה, ומשלבת את הידע החוויתי בידע אקדמי. אני אוהבת ומתעניינת בילדים ומבוגרים, וכיצד הסיפור שלהם משפיע על גופם והרגלי חייהם. אני מטפלת בעיקר בילדים ונוער, דרך משחק ודיבור בגובה העיניים איתם. חלק ניכר מהעבודה היא בשיתוף ההורים. ניהלתי מרכז להתפתחות הילד, לימדתי סטודנטים לרכיבה טיפולית וכעת אני עובדת בקליניקה פרטית ומדריכה בגנים של ילדים על הספקטרום.

פיזיותרפיה בליווי רגשי הוא טיפול בו משתלבים עקרונות של למידה מוטורית ,הנחיה לאורח חיים נכון, שיפור תנועה ויציבה מעולם היוגה והפילאטיס, יחד עם הבנה רגשית עמוקה מעולם הפסיכותרפיה. עיקר עבודתי בטיפולי פיזיותרפיה לרצפת אגן לילדים – השליטה בצרכים. כמו כן פיזיותרפיה התפתחותית קלאסית לתינוקות, טיפולי יציבה לילדים נוער ומבוגרים בשילוב ערסלי FLY YOGA . הטיפול תמיד מתייחס בצורה ישירה או עקיפה לנושא דימוי עצמי ודימוי גוף.

הטיפול נקרא פיזיותרפיה עם ליווי רגשי
בה משתלבים עקרונות של למידה מוטורית ,הנחיה לאורח חיים נכון, שיפור תנועה ויציבה מעולם היוגה והפילאטיס, יחד עם הבנה רגשית עמוקה מעולם הפסיכותרפיה, אותה למדתי במשך השנים.

אני עושה פיזיותרפיה התפתחותית קלאסית לתינוקות, טיפולי יציבה לילדים נוער ומבוגרים בשילוב FLY YOGA  ( ערסלים מיוחדים) וטיפולי קרקעית האגן לילדים, שעיקרו נושא השליטה בצרכים.  הטיפול תמיד מתייחס בצורה ישירה או עקיפה לנושא דימוי עצמי ודימוי גוף.

לאילו סוגי בעיות ואנשים הטיפול מתאים ? 
ילדים או לתינוקת שיש להם עיכוב התפתחותי, ילדים עם בעיות בשליטה בצרכים ( נורמטיביות או אחרי ניתוחים ) ילדים ונוער עם בעיות יציבה ( עקמת לדוגמה) ולעיתים מבוגרים עם בעיות אורתופדיות שקשורות ליציבה. מתאימים להגיע אלי ילדים עם רגישות מאוד גבוהה או קשיי ויסות חושי שיכולים להשפיע על המצב הגופני והרגשי.

מה הדרך בה מתבצע הטיפול ? 

  • בירור וטיפול רפואי פיזיולוגי : מבוצע על ידי. באם יש צורך בבירור רפואי נוסף אפנה לבדיקות הנחוצות. לעיתים מתקיים טיפול בקשר רציף עם הרופאים.
  • בדיקה תרגול והדרכה : אחרי שאני מבררת אם הבעיה קשורה באורח חיים שמוסיף לבעיה, מבודד או חלק ממכלול קשיים של הילד, מתאימים את תכנית הטיפול. ברוב המקרים הילד נוכח ושותף בטיפול. אנחנו משחקים יחד או עושים תרגילים שמטרתם חיזוק, שחרור והעלאת ההבנה והמודעות לאזור הפגוע.
  • זיהוי קושי רגשי – יתכן מצב, שמוקד הקושי לא יהיה רק בתפקוד הגוף. במקרה זה תינתן הדרכה Psycoeducation) ), לילד לנער או להורים בהתאם לגיל המטופל, ליווי צמוד הכולל מידע לגבי התהליכים שהילד עובר , ותכנית התנהגותית שמטרתה להפחית לחץ , לעורר מוטיבציה ולתת לו תחושה של בר שליטה על גופו.
  • ליווי למשפחה  במקביל, אני תומכת בהורים בהתמודדות עם הילד, עם כל המתחים המתעוררים בין הורים וילדים וההתנגדויות שהילד מציב לשינויים.
  • קשר עם הצוות החינוכי במקרה הצורך קיים שיתוף של הצוות החינוכי.

הכי מרגש אותי בעשייה שלי 
מרגש אותי שצעדים כל כך קטנים, לעיתים פשוטים ולעיתים יותר מורכבים, משנים חיים של ילד ושל משפחות שלמות. כי אם לילד יותר טוב ושולט בגופו זה ממש יכול לשנות את הדימוי העצמי שלו וחיים של משפחה – הם יכולים לצאת ,להרגיש חופשי, ולא להתבייש. בטיפול בילדים עם קשיים התפתחותיים מצאתי נתיב, שיש בו יושרה מקצועית, ראייה משפחתית רחבה, ויכולת אמיתית לעזור. אני מתרגשת ללוות משפחות , בתהליכים כה עדינים וחשובים שילדם עובר.