איך זה עובד בפועל

איך זה עובד?

מסגרת הטיפול מוגדרת כקצרת מועד, ונמשכת לרוב בין שנים עשרה לשישה מפגשים ( 6-12).
משך הטיפול שונה ממספר המפגשים ויכול לנוע בין רבעון ( 3 חודשים) חצי שנה ( 6 חודשים) ושנה ( 12 חודשים).
לפיכך, תיתכן תקופה בה אנו נהיה בקשר לא רציף, כדי לתת לגוף של הילד זמן להשתקם. ישנם מקרים מאד קלים בהם שתי פגישות הדרכה מספיקות. ויתכן מצב, בהתאם למורכבות המקרה, שיהיה צורך ביותר זמן או מפגשים.

קיימים מספר אופני טיפול אפשריים:

  1. טיפול “קלאסי” אבחון ומפגשים.
    האבחון נמשך שתי פגישות: מפגש הורים ראשון, אותו ניתן לקיים מרחוק,ופגישה שניה בנוכחות הורה וילד,לבדיקה פיזיקאלית. בין הפגישות תתבקשו לעשות מעקב יומיומי בעזרת טבלאות/אפליקציות. כשבוע מתום האבחון אוכל לאמר לכם מהי תכנית הטיפול הכללית, ולקבוע ביחד אתכם את מטרות הטיפול, לפי הצרכים שלכם. בהמשך מתקיימים 4-5 מפגשים עם הילד/ה בקליניקה (או אונליין בעזרת סרטוני הדרכה ) ופגישות/מעקבים מרחוק, לעיתים בפחות תכיפות, בהתאם לצרכים שנקבע יחד.
  2. טיפול – “אונליין” (Telehealth)
    אבחון ומפגשים טיפול בעל מבנה דומה לטיפול “הקלאסי” וכולל אבחון ובדיקה פיזיקאלית, ומעקב יומיומי בתחילה, בעזרת טבלאות/אפליקציות. בשונה מהטיפול הקלאסי כל המפגשים נעשים מרחוק, מבוססים על קשר בזום עם הילד והמשפחה ונתמכים בעזרת סרטוני הדרכה מותאמים לכם. טיפול כזה אפשרי בחלק מהמקרים.
  3. טיפול – “רב מקצועי ” אבחון ומפגשים.
    טיפול בעל מבנה דומה לטיפול “הקלאסי” , וכולל אבחון, בדיקה פיזיקאלית, ומעקב יומיומי בתחילה, בעזרת טבלאות/אפליקציות. מבוצע על ידי אש/ת מקצוע אחרת כגון מנתחת התנהגות, מטפלת רגשית /פסיכולוגית/מרפאה בעיסוק/ או אשת חינוך, בליווי מקצועי והנחייה שלי.

מעורבות הורים בטיפול , בהתאם לגיל הילד/ה :
גילאי 3-4: טיפול שבו ההורים מקבלים בעיקר הדרכה ליישום כלים מעשיים ורגשיים (נוכחים בחדר או מרחוק ) שאיתם יוכלו לעזור לילדם.
גילאי 4-7 : טיפול שבו ההורים נוכחים בחדר בחלק ניכר מהזמן, שותפים בטיפול בפועל ומקבלים כלים מעשיים ורגשיים שאיתם יוכלו לעזור לילדם. מידת השתתפותם בטיפול תיקבע על ידי אופי הבעיה, והעצמאות לה הילד/ה זקוק/ה בהתמודדות עם הבעיה.
גילאי 7-10 : טיפול שבו ההורים נוכחים בחדר בחלק מהזמן, בחלק מהפגישות, ומקבלים כלים מעשיים ורגשיים שאיתם יוכלו לעזור לילדם. מידת השתתפותם הפעילה בטיפול תיקבע על ידי אופי הבעיה, והעצמאות לה הילד/ה זקוק/ה בהתמודדות עם הבעיה.
גילאי 10-13: טיפול שבו ההורים נוכחים בחלק מהזמן, בחלק מהפגישות, ומקבלים כלים מעשיים ורגשיים שאיתם יוכלו לעזור לילדם. מידת השתתפותם הפעילה בטיפול תיקבע על ידי אופי הבעיה, ומידת העצמאות לה הילד/ה נער/ה זקוק/ה בהתמודדות עם הבעיה.
גילאי 13-18: טיפול שבו ההורים נוכחים בחלק קטן מהזמן, בחלק קטן מהפגישות. מטרת השתתפותם היא עדכון. מידת השתתפותם הפעילה בטיפול תיקבע על ידי אופי הבעיה, ומידת העצמאות לה הילד/ה נער/ה זקוק/ה בהתמודדות עם הבעיה.
* ילדים עם צרכים מיוחדים – טיפול שבו ההורים נוכחים בחדר בחלק מהזמן, בחלק מהפגישות ומקבלים כלים מעשיים ורגשיים שאיתם יוכלו לעזור לילדם. מידת השתתפותם הפעילה בטיפול תיקבע על ידי גילו של הילד/ה ,אופי הבעיה ,הלקות של הילד/ה, והעצמאות לה הילד/ה זקוק/ה ומסוגל/ת בהתמודדות עם הבעיה.

חזרה לעמ’ הבית >>

Scroll Up